مدرس سرمایه گذاری کسب وکار اقتصاد

سالها تجربه در کسب و کار واقعی ، اقتصاددان ، نویسنده , مدرس دوره های سرمایه گذاری ، اقتصاد برای مدیران و اقتصاد بازار مسکن ، کارشناس صدا و سیما راههای ارتباطی تلفن 09123542497 , اینستاگرام Instagram.com/saboori.holding،

مدرس سرمایه گذاری کسب وکار اقتصاد

سالها تجربه در کسب و کار واقعی ، اقتصاددان ، نویسنده , مدرس دوره های سرمایه گذاری ، اقتصاد برای مدیران و اقتصاد بازار مسکن ، کارشناس صدا و سیما راههای ارتباطی تلفن 09123542497 , اینستاگرام Instagram.com/saboori.holding،

  • ۰
  • ۰

ساختار بازار

مجموعه ای از ویژگی ها را تعریف می کند که بسته به ویژگی های خاص بازار ، طبقه بندی می شود. ساختار بازار را می توان بر اساس موارد زیر طبقه بندی کرد: تعداد خریداران و فروشندگان سطح ورود و خروج سطح اطلاعات ماهیت سطح قیمت محصول چهار نوع ساختار بازار عبارتند از: رقابت کامل رقابت انحصاری Oligopoly Monopoly Ratio نسبت غلظت سهم بازار جمعی از شرکتهای بزرگ در بازار صنعت است. در این مقاله ساختار بازار را بر اساس تعداد تأمین کنندگان و خریداران کالاها و خدمات توضیح خواهیم داد. شما در مورد انواع مختلف ساختارهای بازار ، ویژگی های مهم هر ساختار و تفاوت های بین آنها خواهید آموخت. ساختار بازار چیست؟ ساختار بازار متشکل از تعدادی از شرکتهایی است که کالاها و خدمات را تأمین می کنند و مشتریانی که این کالاها و خدمات را خریداری می کنند. این به تعیین سطح تولید ، مصرف و همچنین رقابت کمک می کند. بسته به این ، ساختارهای بازار به بازارهای متمرکز و بازارهای رقابتی تقسیم می شوند. ساختار بازار مجموعه ای از ویژگی ها را تعریف می کند که به ما کمک می کند تا بسته به ویژگی های خاص بازار ، شرکت ها را طبقه بندی کنیم. این ویژگی ها شامل می شوند اما محدود به این موارد نیستند: تعداد خریداران و فروشندگان ، ماهیت محصول ، سطح موانع ورود و خروج. ویژگی های مهم ساختار بازار ساختار بازار شامل چندین ویژگی است که در زیر توضیح می دهیم. متوقف کردن با ویژگی های برنامه ریز هوشمند ما برای سازه های بازار StudySmarter برنامه وب و تلفن همراه رایگان شروع کنید اکنون تعداد خریداران و فروشندگان تعیین کننده اصلی ساختار بازار تعداد بنگاه های موجود در بازار است. تعداد خریداران نیز بسیار مهم است. در مجموع ، تعداد خریداران و فروشندگان نه تنها ساختار و سطح رقابت در یک بازار را تعیین می کند بلکه بر قیمت گذاری و سطح سود برای بنگاه ها نیز تأثیر می گذارد. موانع ورود و خروج یکی دیگر از ویژگی هایی که به تعیین نوع ساختار بازار کمک می کند ، سطح ورود و خروج است. هرچه بنگاهها ورود و خروج از بازار آسانتر باشند ، سطح رقابت نیز بالاتر خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر ورود و خروج دشوار باشد ، رقابت بسیار کمتر است. ایجاد یادداشت های سازه های بازار سریعتر از هر زمان دیگری قبل از شروع برنامه وب و تلفن همراه StudySmarter اطلاعات کامل یا ناقص میزان اطلاعاتی که خریداران و فروشندگان در بازارها دارند نیز به تعیین ساختار بازار کمک می کند. اطلاعات در اینجا شامل دانش محصول ، دانش تولید ، قیمت ها ، جایگزین های موجود و تعداد رقبا برای فروشندگان است. ماهیت محصول ماهیت یک محصول چیست؟ آیا جایگزین های نزدیک یا نزدیک برای محصول وجود دارد؟ آیا کالاها و خدمات به راحتی در بازار موجود هستند و آیا یکسان و یکنواخت هستند؟ اینها چند سؤال است که می توانیم برای تعیین ماهیت یک محصول و بنابراین ساختار بازار بپرسیم. همه چیزهایی که برای مطالعات خود در یک مکان برای سازه های بازار نیاز دارید. برنامه وب و تلفن همراه رایگان StudySmarter شروع به کار کنید اکنون سطح قیمت شروع می شود سطح قیمت دیگر کلید شناسایی نوع ساختار بازار مشاهده سطح قیمت است. یک شرکت ممکن است در یکی از بازارها یک قیمت ساز باشد اما در دیگری قیمت گذاری کند. در برخی از بازارها ، شرکتها ممکن است هیچ کنترلی بر قیمت نداشته باشند ، اگرچه در برخی دیگر ممکن است جنگ قیمت وجود داشته باشد. طیف ساختار بازار ما می توانیم طیف ساختار بازار را در امتداد یک خط افقی بین دو افراط با شروع بازار کاملاً رقابتی و پایان دادن به کمترین رقابتی یا متمرکز درک کنیم: انحصار. در بین این دو ساختار بازار ، و در امتداد یک پیوستار ، ما رقابت انحصاری و الیگپولی را می یابیم. شکل 1 در زیر طیف ساختارهای بازار را نشان می دهد: این روند از چپ به راست است: 1. افزایش تدریجی در قدرت بازار هر بنگاه وجود دارد. 2. موانع ورود افزایش می یابد. 3. تعداد بنگاه های موجود در بازار کاهش می یابد. 4- کنترل شرکتها بر سطح قیمت افزایش می یابد. 5- محصولات بیشتر و بیشتر متمایز می شوند. 6. سطح اطلاعات موجود کاهش می یابد. بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این ساختارها بیندازیم. رقابت کامل رقابت کامل فرض می کند که تأمین کنندگان و خریداران زیادی برای کالاها یا خدمات وجود دارند و بنابراین قیمت ها رقابتی هستند. به عبارت دیگر ، شرکت ها "قیمت گیر" هستند. اینها ویژگی های اصلی رقابت کامل است: تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان وجود دارند. فروشندگان / تولید کنندگان اطلاعات کاملی دارند. خریداران دانش کاملی از کالاها و خدمات و قیمت های مرتبط در بازار دارند. شرکت ها هیچ مانعی برای ورود و خروج ندارند. کالاها و خدمات یکدست هستند. هیچ بنگاهی به دلیل موانع کم ورود و خروج سود فوق العاده ای ندارد. بنگاه ها گیرنده قیمت هستند. با این حال ، این یک مفهوم نظری است و چنین ساختار بازار به ندرت در دنیای واقعی وجود دارد. این اغلب به عنوان معیار برای ارزیابی سطح رقابت در سایر ساختارهای بازار استفاده می شود. ایجاد و یافتن بهترین کارتهای مرتبا برای سازه های بازار StudySmarter Free Web و Mobile App Get Now Competition Imperfect Competition Imperfect Competition به این معنی است که بسیاری از تأمین کنندگان و / یا خریداران زیادی در بازار وجود دارند که این امر بر تقاضا و عرضه محصول تأثیر می گذارد و از این طریق بر قیمت ها تأثیر می گذارد. معمولاً در این شکل از ساختار بازار ، محصولات فروخته شده یا ناهمگن هستند یا اختلافاتی دارند. ساختارهای بازار ناقص و رقابتی از انواع زیر تشکیل شده است: رقابت انحصاری رقابت انحصاری به بسیاری از بنگاههای عرضه کننده محصولات متمایز اشاره دارد. شرکت ها ممکن است طیف مشابهی از محصولات داشته باشند ، هرچند که در رقابت کامل یکسان نیستند. این اختلافات به آنها کمک می کند تا قیمت های مختلفی را از یکدیگر تعیین کنند. این رقابت ممکن است محدود باشد و شرکت ها برای جذب خریداران از طریق قیمت های پایین تر ، تخفیف های بهتر یا تبلیغات متمایز رقابت کنند. مانع ورود و خروج نسبتاً کم است. در انگلستان ، بسیاری از ارائه دهندگان پهنای باند مانند Sky ، BT ، Virgin ، TalkTalk و دیگران وجود دارند. همه این ارائه دهندگان دارای طیف مشابهی از محصولات و خدمات هستند. بیایید فرض کنیم که ویرجین یک مزیت اضافی نسبت به دیگران مانند دستیابی بهتر ، حجم مصرف کننده بالاتر دارد که به آنها کمک می کند قیمت های پایین تری داشته باشند و همچنین سرعت بهتری دارند. این باعث می شود که ویرجین حتی بیشتر مصرف کند. با این حال ، این بدان معنا نیست که دیگران مانند Sky ، BT و TalkTalk مشتری ندارند. آنها ممکن است در آینده مشتری را با طرح های بهتر یا قیمت پایین تر دریافت کنند. Oligopoly Market چرا همه شرکت های دارویی که در مورد واکسن های Covid-19 تحقیق می کنند ، داروهایی را ارائه نمی دهند؟ چرا AstraZeneca ، Moderna و Pfizer حق تهیه واکسن در انگلستان را دارند؟ خوب ، این یک نمونه کلاسیک از بازار الیگپولی در انگلستان است. همانطور که همه ما می دانیم ، فقط چند بنگاه دولت و کسانی که برای تولید واکسن های Covid-19 تأیید شده اند ، دارند. در بازار الیگپولی تعداد معدودی از بنگاهها وجود دارند که مسلط هستند و مانع زیادی برای ورود وجود دارد. این ممکن است به دلیل محدودیت های دولت ، استاندارد تولید داده شده ، ظرفیت تولید برای شرکت یا سطح سرمایه مورد نیاز باشد. الیگپولیست ها ممکن است برای مدتی از سود فوق طبیعی برخوردار شوند. ساختار بازار انحصاری بازار انحصاری نیز در رده رقابت ناقص قرار دارد و شکل شدید ساختار بازار است. ساختار بازار انحصاری زمانی اتفاق می افتد که شرکت تنها تأمین کننده کالاها و خدمات است و بازی تقاضا و عرضه را هدایت می کند. در یک بازار انحصاری ، تأمین کنندگان قیمت ساز هستند و مصرف کنندگان قیمت گیر هستند. ممکن است یک مانع بزرگ برای ورود به این نوع بازار وجود داشته باشد و یک محصول یا خدمات ممکن است یک لبه منحصر به فرد داشته باشد که به آن اجازه می دهد از یک موقعیت انحصاری لذت ببرد. شرکت های انحصاری به دلیل موانع زیاد برای ورود ، از سود فوق العاده ای برای مدت طولانی برخوردار می شوند. حتی اگر این نوع بازارها بحث برانگیز باشند ، اما غیرقانونی نیستند.

  • ۰۱/۰۵/۱۳
  • مدرس سرمایه گذاری اقتصاد و کسب وکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی